Rady ke zvýšení návštěvnosti web stránek

Připravili jsme pro Vás novou sekci POMOC - Přehled nejčastěji kladených dotazů:

Statistiky návštěvnosti

Pokud jste platícím zákazníkem ByznysWebu, součástí služby jsou i statistiky návštěvnosti Vašeho webu.

Zjistíte je po přihlášení do administrace v sekci Start – Statistiky návštěvnosti.

 

 

Co znamenají jednotlivé pojmy?

  • Unikátní návštěvy = kolik různých návštěvníků (z různých IP adres) navštívilo Vaší webovou stránku v určitém časovém intervalu (záleží zda-li se díváte na statistiky měsíční, denní, hodinové,...).
    Pokud např. sledujete měsíční statistiky, tak se do unikátních návštěv započítává jen jedna jediná od daného návštěvníka (IP adresy) – ten se sice může podívat na Vaše stránky 3x během měsíce, ale je zaznamenána pouze jedna unikátní návštěva.
  • Počet návštěv = jak z názvu vyplývá jde o celkový počet návštěv na Vašem webu za sledovaný časový interval.
    Pokud jeden návštěvník navštíví Váš web 14x za měsíc, je zaznamenáno 14 návštěv, ale jedna návštěva unikátní.
  • Stránek = celkový počet zobrazených stránek Vašeho webu/e-shopu během sledovaného časového intervalu.
  • Hity = vyjadřují číslem „každé zavolání“ (zobrazení) jakéhokoliv souboru v průběhu sledovaného období.
    Znamená to, že pokud máte na stránce např. 6 obrázků, 3 audio soubory, tak počet hitů je 10 (1 stránka + 6 obrázků + 3 audio soubory).
    Tento údaj není pro sledování návštěvnosti důležitý.
  • Bajtů = celková přenesená velikost souborů nejen směrem ze serveru k návštěvníkovi webu, ale i zpět, od návštěvníka na server (např. Nahrávání fotografií přes FTP). Do tohoto údaje se nezapočítává velikost dat přenesených e-mailovou poštou z e-mailu, který je vytvořen k Vašim stránkám.

 

Návštěvy domény/země
Každý počítač, který je připojen k Internetu má vlastní IP adresu. Podle IP adresy je, ve většině případů, možno identifikovat, kde se daný počítač nachází.
V této tabulce vidíte 10 zemí, z kterých přicházeli návštěvníci Vašich stránek nejčastěji. „Neznámý“, „Network“, „Commercial“ aj. shrnují nezjištěné IP (země).
Opět zde vidíte rozdělení na Stránky, Hity a Bajty – každá je barevne odlišená na sloupcovém grafu.
Chcete-li zjistit více o zemích, klikněte na Úplný Seznam.

 

Hosté (Top 10)
Podle IP adresy je možno vytvořit tabulku „top 10-ti“ nejaktivnějších IP adres na Vašem webu = tj. Kdo na Vašem webu je nejčastěji (na prvních pozicích je na 99% i přímo Vaše IP adresa).
Tabulka opět ukazuje počet Stránek, Hitů a Bajtů + poslední návštěvy.
Můžete se podívat na Úplný seznam, ale i na nepřeložené IP (tyto IP adresy nebylo možné přeložit, tj. u přeložených IP adres se zobrazuje i „koncovka“ .seznam.cz, .rionet.cz aj.).

 

Roboti (Top 10)
Ukazuje počet přístupů různých robotů (zpravidla Google a Seznam), kteří přicházejí na Vaše internetové stránky a indexují jejich obsah. Čím lepší optimalizaci webu provedete, tím více budete mít zaindexovaných stránek = tím výše se budete zobrazovat v přirozeném vyhledávání na Google, Seznam aj.

Více o správné optimalizaci webu čtěte v našich radách na webu reklama.byznysweb.cz nebo na našem blogu o podnikání na Internetu!

 

Trvání návštěv
Z názvu vyplývá, že jde o dobu, kterou návštěvníci na Vašich stránkách strávili. Obecně lze říci, že čím déle, tím lépe (tím spíše u Vás nakoupí, nebo se budou vracet). Je tedy důležité dbát na to, aby návštěvník nalezl vždy něco nového, originálního nebo natolik poutavého (pro zvýšení „trvání návštěv), že se bude vracet/nakupovat/referovat kamarádům, známým,... (pro zvýšení počtu návštěv, ideálně unikátních :-) ).

Rady čtěte zde

 

Typ souboru
Není důležité sledovat. Jde o výčet typů souborů, které na webu máte a o jejich počet zobrazení.

 

Stránky/URL (Top 10)
Každý web se skládá z různých URL adres. Tato tabulka ukazuje ty nejčastěji navštěvované na Vašem webu.
Znak „/“ = Vaše úvodní stránka.

  • Zobrazeno = celkový počet zobrazení. Můžete tak zjistit, která stránka je nejnavštěvovanější, nejzajímavější a když kliknete na Úplný seznam stránky, zjistíte i ty, na kterých je vhodné popracovat.
  • Průměrná velikost = není tak podstatná.
  • Vstupní stránky = určuje počet kolikrát návštěvník vstoupil odjinud přímo na danou podstránku.
  • Výstupní stránky = počet kolikrát byla daná podstránka poslední, kterou návštěvník na Vašich webových stránkách navštívil.

Graf je opět barevně odlišen.

Výstupní a vstupní stránky se vztahují ke každé návštěvě – tedy pokud Vaší stránku navštívil návštěvník 10x, tak se mu počítá každá vstupní a výstupní strana – tj. Budete mít údaj o 10-ti vstupních a výstupních stránkách na daného návštěvníka.

 

OS (Top 10) a Browsery (prohlížeče) (Top 10)
Není tak podstatné sledovat.

 

Přístup z
Velice důležitý údaj pro správně zvolené aktivity. Můžete sledovat:

  • přímá adresa = kdo zadal přímo název Vaší domény/webu (např. www.byznysweb.cz) – ideálně, když je tento údaj co nejvyšší
  • odkaz z Internetového vyhledávače = kolik lidí přišlo ze Seznam.cz, Google.cz, Centrum.cz aj.
  • odkaz z jiné stránky = kolik návštěvníků přišlo na Váš web z jiného zdroje, většinou z odkazujících stránek (partnerské weby, porovnávače zboží, ale i hyperlinky v rámci Vašeho webu = důležité z hlediska kvalitní SEO)

Opět platí, že se můžete podívat na Úplný seznam a na počet stránek (kolik stránek bylo takto zobrazeno) a hitů.

Z hlediska umístění v přirozených výsledcích vyhledávání je podstatné, aby na Vaše stránky odkazovalo co nejvíce jiných stránek a samozřejmě, aby jste měli vhodně prolinkovaný i svůj vlastní web.

Rady naleznete na webu reklama.byznysweb.cz, sekce Pomoc, vybíráme:

 

Hledaná slovní spojení (Top 10) a Hledané výrazy (Top 10)
Už z názvů vyplývá, že jde o nejhledanější slova a fráze, na základě kterých se dostali návštěvníci na Váš web.
Je vhodné sledovat a inzerovat poté na nejpoužívanější slovní spojení a výrazy ve Vaší PPC kampani.

Co je to PPC kampaň (placená reklama)? Informace na našem webu reklama.byznysweb.cz

 

Různé
Položka Oblíbené odhaduje kolik návštěvníků má Vaší webovou stránku mezi oblíbenými – tato funkce je však pouze odhadem (nefunguje korektně na mnoha prohlížečích) – nejde o relevantní údaj.

 

Chybové kódy http
Ukazuje souhrn chyb, které se zobrazily návštěvníkům na Vašem webu – chyby 404 značí, že stránka neexistuje – je vhodné tuto stránku „odhalit“ a poupravit link (tato chyba vznikne např. Změnou názvu některé z podstránek Vašeho webu, na kterou odkazuje jiná podstránka. Ta jí nemůže, po přejmenování, „nalézt“ a hlásí proto chybu 404, která může mnoho návštěvníků odradit od příští návštěvy).

 

Novinkou v odstraňování chybových kódů 404 je přeindexování změněné (nebo nové) stránky přes nástroj Google Webmaster Tools prostřednictvím funkce Načíst jako Google bot - více informací zde.

Pro aktivování statistik nás kontaktujte na info@byznysweb.cz

« Zpět

 

Další funkce ByznysWebu:

Start Standard Maximum
Tvorba www stránek, tvorba stránek s balíčkem ByznysWeb Start Standard, střední balíček pro tvorbu webu, tvorbu eshopů nebo tvorbu www stránek. Tvorba webů rychle a levně. Tvorba eshopu, tvorba obchodů s kompletním balíčkem. Maximum obsahuje e-obchod, eshop, vytvořte si internetový obchod.

Adresa: www. .byznysweb.cz
E-mail:
Heslo:
Vaši novou web stránku budete mít za 5 minut funkční.
Test 15 dní zdarma!
Stisknutím tlačítka souhlasíte s obchodními podmínkami služby ByznysWeb (zobrazit)
Design můžete kdykoliv měnit.
Na výběr je více než 500 designů.
Je možné vytvořit i unikátní design.